Tuesday, March 14, 2017

Apakah penyakit Vertigo dan cara mengatasinya dengan berkesan.




Penyakit Vertigo merupakan keadaan dimana seseorang merasa dirinya atau keadaan disekelilingnya seolah-olah berputar. Penyakit Vertigo disebabkan adanya gangguan saraf dibahagian telinga dalam atau gangguan dibahagian otak.

Vertigo adakalanya seperti migrain. Akan tetapi jika gejala tersebut berlanjutan lama anda perlu melakukan pemeriksaan di hospital kerana adakalanya ia bukan migrain tetapi lebih cenderung menjadi stroke.

                         

Penyebab terjadinya Vertigo 

Gejala yang muncul tidak hanya tertumpu seperti rasa berputar ketika baring, berdiri atau melakukan sesuatu kerja sahaja malah diikuti rasa mual, muntah, telinga berdengung , gerakan pada bola mata, hilang pendengaran dan demam tinggi.

Perasaan ini disebabkan oleh virus, penurunan aliran darah ke otak, trauma, kesan selepas pengambilan ubat-ubatan, alkohol, migrain, anemia dan beberapa sebab lain.

Namun begitu, Vertigo mungkin berlaku beberapa ketika sahaja. Seharian didalam kereta didalam perjalanan yang jauh berliku-liku, stress dan penat yang keterlaluan juga penyumbang kepada Vertigo.

Jenis-jenis penyakit Vertigo


1. Vertigo Peripheral
- Gangguan pada sistem pendengaran iaitu saluran Kanalis Semisirkularis yang berfungsi mengawal keseimbangan tubuh badan manusia sehingga pandangan menjadi gelap dan otak terasa sakit.

2. Vertigo Sentral
- Terjadi pada ketidakseimbangan otak sentral seperti penglihatan menjadi berganda, sukar menelan makanan, sakit kepala keterlaluan dan mual/muntah.

3. Vertigo Vestibuler
- Menyerang organ dan saraf Vestibuler sehingga penghidap Vertigo melihat benda seperti turun naik.

4. Vertigo Non-Vestibuler
- Disebabkan oleh sistem regulator, kesalahan pada sistem saraf pusat seperti kepala terasa berpusing, kepala menjadi keras dan mata menjadi gelap.


Cara mencegah dan menghindari penyakit Vertigo :

1. Hindari gerakan secara tiba-tiba

2. Posisi kepala biar lebih tinggi ketika tidur

3. Tidak minum minuman beralkohol

4. Jalani gaya hidup sihat.

5. Elakkan stress keterlaluan

6. Minum lebih air kosong

7. Berehat. Elak melakukan kerja berat.


Cara mengatasi penyakit Vertigo

1. Madu
- Minum air suam yang dibancuh dengan madu.

2. Susu
- Minum susu setiap pagi selepas bangun tidur dan minum susu sebelum tidur malam.

3. Minyak zaitun
- Minum sesudu minyak zaitun setiap hari

Namun, cara alami saja tidak mampu mengatasi penyakit Vertigo dengan sendirinya. Penyakit Vertigo perlu dirawat dengan segera untuk mengelak terjadinya stroke atau penyakit kronik lain.

Setelah berjumpa doktor, anda boleh ikhtiar dengan mengamalkan minuman tinggi antioksida yang diperkaya dengan resveratrol seperti Vivix untuk mengurangkan penyakit Vertigo.

Bagaimana Vivix membantu mengatasi masalah penyakit Vertigo?

Vivix merupakan minuman campuran botani unik yang tinggi anti-oksida dan terdiri daripada 4 bahan utama iaitu :

🍇Botani Polygonum Cuspidatum
🍇Anggur Muscadine
🍇Elderberi Eropah 
🍇Purple Carrot

Vivix merupakan suplemen untuk kesihatan yang menyeluruh.

  • Anggur Muscadine yang terdapat dalam ramuan utama Vivix merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom untuk memberi faedah kesihatan yang lebih baik, fungsi imun yang lebih tinggi. 
  • Ederberry membantu peningkatan tenaga selular, menyokong kesihatan kardiovaskular, melawan jangkitan virus, meredakan batuk, sesak hidung dan sesak dada. 
  • Purple Carrot tinggi antioksida yang mustajab mengurangkan anti-radang untuk mengelak salur darah dijangkiti kuman.
  • Polygonum Cuspidatum tinggi resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol dan memberi manfaat kesihatan menyeluruh.

Bagaimana pesakit Vertigo pulih selepas amalkan Vivix?

Testimoni 1 


Penyakit Vertigo yang dialami oleh beliau sebelum ni kembali pulih dan normal selepas amalkan Vivix. Disebabkan seronok dengan perubahan diri yang semakin sihat beliau terus repeat order dan terus mengamalkan Vivix sehingga sekarang.


Testimoni 2 



Puan Zarina kembali pulih dan sihat daripada penyakit Vertigo setelah amalkan Vivix. Jika tak, sebelum ini apabila bangun dari tidur mesti kepala beliau terasa berpusing dan melayang. 

Alhamdulillah mereka semakin sihat dan sembuh dengan izinNya. Semoga asbab Vivix mereka dapat menjalani kehidupan dengan lebih sihat. 


Berminat dengan Vivix? Hubungi saya (SID 1078101) di : 

Syafia : 012 5752865
Facebook : Syafia Mazlan
Instagram : Vitaminshopby_syafia


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5ce9e5e89c326160e2908b5c477ebba6

Pengedar Shaklee kawasan Nilai Negeri Sembilan, Slim River dan Tg Malim Perak.

Pengeposan seluruh Malaysia, Sabah dan Sarawak.


Setiap penyakit ada penawarnya. Tidak salah kita berusaha untuk sihat dan sembuh daripada segala penyakit agar dapat menempuh hidup dengan penuh kesyukuran.


Disclaimer : KKM tidak pernah endorse dan approve Vivix untuk digunakan dimana-mana hospital atau klinik. Vivix adalah vitamin yang menyihatkan, bukan ubat untuk merawat.

No comments:

Post a Comment

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...