Thursday, March 23, 2017

Produk pemutih kulit yang selamat.


Assalammualaikum.

Sekarang ni sudah menjadi trend semua orang berebut-rebut nak putihkan kulit muka dan badan dengan cepat. Seolah-olah berkulit putih lebih nampak cantik berbanding kulit gelap. Salah tu. Sebenarnya, asas kulit yang cantik bermula dari kulit yang sihat.

Ramai wanita menggunakan produk yang mengandungi Glutathione samada makan pil pemutih atau mengambil suntikan cucuk kedalam badan untuk mencerahkan kulit dengan cepat.

Tetapi, mereka tidak menyedari risiko buruk yang akan dialami kemudian hari.

Apa itu gluta?

Glutathione adalah bahan semulajadi yang dihasilkan oleh hati dan ia juga ditemui dalam buah-buahan, sayur-sayuran dan daging.

Sumber utama Glutathione adalah bahan alami organic seperti asparagus, brokoli, alpukat, dan bayam. 

Selain itu semua buah-buahan mentah dan sayuran segar sangat baik untuk meningkatkan tingkat Glutathione, khususnya sayuran seperti kembang kol, kubis, dan taoge.

Sumber Glutathione lainnya antara lain telur, daging segar, bawang putih, dan kunyit.

Glutathione banyak terlibat dalam proses di dalam badan, termasuk pembinaan dan pembaikan tisu, membuat bahan kimia dan protein yang diperlukan dalam badan, dan sistem imun.
Kesan sampingan Gluta :

🔸Orang yang menggunakan gluta untuk mencerahkan kulit boleh mengalami kejang perut, loya dan muntah-muntah. Ini adalah kerana mereka memerlukan dos yang tinggi untuk merangsang proses pencerahan itu.

🔸Pil Gluta : Akan menyebabkan gatal-gatal kulit, ruam, dan kulit gatal atau bengkak.Kesan sampingan seperti masalah bernafas atau sesak di tekak atau dada dan juga sakit dada.

🔸Suntikan Gluta : Akan mempunyai kesan sampingan jangka panjang dan meningkatkan peluang anda untuk mendapat kanser kulit dan masalah kulit lain yang disebabkan oleh gluta sintetik.

Nasihat saya, sebelum beli dan guna sesuatu produk lihat label dan isi kandungan bahan yang digunakan didalam produk tersebut. Jangan la kerana nak putih dan cantik dengan cepat anda mengambil jalan singkat yang akan memudaratkan diri dikemudian hari.

Oleh itu, anda mempunyai pilihan untuk beralih kepada produk semulajadi yang lebih selamat dan berkesan seperti Shaklee yang mempunyai landmark study dan terbukti selamat dan berkesan secara klinikal.
Jika tercari-cari produk memutihkan kulit muka dan seluruh badan yang selamat sya sarankan ESP, Vitamin C, Vitamin E, Collagen Powder dan Vivix Shaklee.


                    

Rahsia kulit kekal cantik dengan produk pemutih kulit yang selamat. 



Mencerahkan kulit dengan ESP Shaklee 



Kulit makin licin putih gebu dengan Vitamin C Shaklee


Awet muda, kulit berseri dengan Vitamin E Shaklee


Kulit cerah dalam masa 7 hari dengan Collagen Powder Shaklee



Kerana Vivix Shaklee kulit lebih cerah dan berseri



Kulit lebih cerah dan flawless

Anda pasti teruja akan hasilnya.

Apa yang penting produk Shaklee selamat, berkesan, tanpa pewarna, bahan kimia dan pemanis tiruan.

Nak cerahkan kulit?

Hubungi saya Pengedar sah Shaklee (1078101): 

Whatsapp/Sms : Syafia 012 5752865.
Facebook : Syafia Mazlan
Instagram : Vitaminshopby_syafia


No comments:

Post a Comment

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...