Sunday, December 18, 2016

Kenapa makan sayur tapi tetap kena makan supplimen

Assalammualaikum dan selamat pagi.

Orang kata baik makan sayur daripada makan Shaklee.

▪Tapi saya kata dah makan sayur pun kena makan juga vitamin Shaklee.

Orang kata makan sayur kena la pilih sayur organik.

▪Tapi saya kata sayur organik pon ada dalam Shaklee sebab produk Shaklee berasaskan sumber organik.

Orang kata makan sayur pun dah cukup khasiat dan vitamin.

▪Tapi saya kata sayur setelah dimasak khasiatnya semakin berkurangan. Sayur dan buah-buahan sekarang lebih terdedah kepada racun perosak.

Orang kata makan sayur senang buang air besar sebab banyak serat.

▪Tapi saya kata pola pemakanan yang diambil pun tak seimbang, minum air pun tak cukup, makan sayur atau buah pon jarang sekali mana datangnya serat. Jadi makan vitamin dapat membantu menggantikan serat yang tidak diambil.

Orang kata takut kalau makan banyak ubat akan merosakkan buah pinggang.

▪Tapi saya kata Shaklee bukan ubat tetapi vitamin yang merawat. Makan Shaklee banyak-banyak dalam jangkamasa yang lama bagus untuk mengelak penyakit buah pinggang dan penyakit kronik yang lain.

Walaupun kita makan sayur dan buah setiap hari, tetapi masih tidak cukup nutrisi dan zat yang diperlukan tubuh badan.

Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa dimasak.

Sebab itulah kita perlukan vitamin Shaklee untuk menyokong nutrisi yang diperlukan tubuh badan.

#pengedarshakleenilaislimriverrgmalim

BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE?

HUBUNGI SAYA :

📲Whatsapp : 012 5752865
📗Facebook : Syafia Mazlan
📷Instagram : SyafiaSyazuan

No comments:

Post a Comment

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...