Friday, June 23, 2017

Persiapan nak sambut raya.


Alhamdulillah..pejam celik sebulan berpuasa esok dah raya. Alahai rasa sekejap sangat. Dalam gembira nak sambut syawal, terselit rasa sedih dan sayu nak tinggalkan ramadan.

Bulan ramadan la bulan yang sentiasa ditunggu-tunggu. Auranya berbeza dengan bulan lain. Semoga kita dipanjangkan umur dan sihat tubuh badan untuk bertemu kembali ramadan pada tahun hadapan dan seterusnya.

Esok nak raya, maka hari ni mula lah sibuk nak buat persiapan juadah hari raya. Hari memasak kata orang.

Awal-awal pagi lagi sya dah mula gosok baju raya, tudung raya untuk sya, suami dan anak. Gosok baju awal-awal senang, sebab petang nanti dah mula sibuk didapur.

Tahun ni giliran beraya dirumah mertua. Jadi, petang nanti bersingsing lengan untuk masak rendang ayam, rendang daging dan sup tulang. Sebenarnya lagi dekat raya lagi sibuk. Tapi itula suasana yang meriah.

Sebelah malam pulak baru sya, suami dan mak mertua nak kemas rumah. Maklumlah cucu ramai..tak boleh kemas rumah awal hehe. Suami sya 5 beradik. Dia yang bongsu. Memang ramai la anak buah. 10 orang kesenuanya.

Apa menu raya korang tahun ni?

Ketupat lemang, rendang dan biskut raya tu menu wajib mesti ada kan. Kalau tak, bukan raya la jawapnye.

Tak sabar nak raya,
Syafia

3 comments:

  1. Yeah, sama je menu kita.. Selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  2. ketupat. menu wajib hari rayam tak syiok tak de ketupat.

    ReplyDelete

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...