Tuesday, February 14, 2017

Rahsia untuk kekal awet muda




Bila sebut awet muda, mesti semua orang nak sentiasa kelihatan awet muda tak dimamah usia.

Proses penuaan pasti berlaku seiring peningkatan usia, tapi bagaimana kita nak kawal agar tak nampak tua sebelum waktu.

Proses penuaan bermula seawal umur 25 tahun dimana tubuh mula berhenti menghasilkan kolagen secara semulajadi dan sel-sel penting dalam badan semakin rosak dan menurun tahun demi tahun seiring dengan peningkatan usia.


Antara faktor yang menggalakkan penuaan ialah:

1. Sering terdedah kepada sinaran cahaya matahari

Cahaya matahari memang bagus kerana mengandungi Vitamin D semulajadi, tetapi lama kelamaan kulit cepat kering dan terbakar. Akibatnya, garis-garis halus mula timbul diwajah menyebabkan kulit muka berkedut dan berjeragat.

2. Kurang minum air kosong

Kita digalakkan untuk minum air kosong 2 liter atau 8 gelas air sehari, tetapi kebiasaannya kita kurang minum air yang mencukupi dalam sehari. Hal ini menyebabkan kulit kehilangan kelembapan dan kulit kelihatan kering serta bersisik.

3. Stress

Bebanan dan gaya hidup sekarang menyebabkan manusia semakin rasa stress dan tertekan. Banyak perkara yang perlu dibuat dan dipikirkan dalam sesuatu masa. Maka, proses penuaan semakin cepat berlaku kerana fungsi sel-sel manusia semakin menurun.

4. Kurang rehat dan tidur

Kita disyorkan tidur selama 6-8 jam sehari. Akibat kurang masa rehat dan tidur, kulit wajah cepat nampak kendur berbanding usia.

Banyak lagi faktor yang menyebabkan penuaan berlaku dengan cepat.

Selain perbanyakkan minum air kosong, amalkan pemakan seimbang mengikut piramed makanan, bersukan dan sebagainya..anda perlu mengambil suplemen yang selamat dan semulajadi untuk melambatkan proses penuaan.

Selain memelihara kesihatan tubuh badan yang menyeluruh seperti kesihatan otak, kesihatan jantung, kesihatan sendi boleh rujuk artikal terdahulu disini http://syapiaa.blogspot.my/2017/02/suplemen-untuk-kesihatan-yang-menyeluruh.html?m=1VIvix juga membantu melambatkan proses penuaan daripada berlaku dengan cepat.

           

Rahsia awet muda tanpa perlu mekap tebal

Bagaimana Vivix boleh membantu?

           

Resveratrol yang terdapat didalam Vivix membantu memperlahankan proses penuaan dan merencatkan sel-sel yang tidak baik didalam tubuh manusia.

Vivix merupakan suplemen anti penuaan yang terbaik didunia. Bertahun-tahun penyelidikan telah dilakukan oleh pihak Shaklee untuk menguji keberkesanannya untuk melawan penuaan pada tahap selular.

Testimoni 1 : 

             

Testimoni 2 : 


Testimoni 3 



Vivix terhasil daripada 4 gabungan ramuan semulajadi seperti Muscadine Grape, Purple Carrot, Elderberry dan Knotweed Jepun turut dikenali sebagai minuman tinggi anti oksida.

Vivix menghalang pembentukan AGE (Adv glycation end-products) yang mempercepatkan proses penuaan kerana Vivix 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine).

Dengan mengamalkan Vivix 1 sudu setiap hari anda mampu kelihatan lebih muda berbanding usia.

                     

Bagaimana untuk dapatkan Vivix?

Boleh hubungi saya untuk belian dan konsultasi. Saya akan guide anda cara makan Vivix dengan betul.

Whatsapp/Sms : Syafia 012 5752865
Facebook : Syafia Mazlan
Instagram : Syafia Syazuan

Atau sila klik link https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=21d60b7b1e00ab1732ee88f3baa63cbb untuk pembelian secara online.

Disclaimer : KKM tidak pernah endorse atau approve Vivix untuk digunakan dimana-mana hospital atau klinik kerana Vivix adalah suplemen yang menyihatkan bukan ubat untuk merawat.











No comments:

Post a Comment

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...