Thursday, October 5, 2017

Perubahan Hormon Ketika Hamil. Kenapa Perlu Makan Asid Folik Ketika Hamil?


Ragam orang perempuan bila mengandung ni macam-macam kerenahnya.

Sepanjang proses kehamilan, berlakunya pelbagai jenis perubahan dari sudut emosi dan fizikal. Pendek kata serba serbi tak kena. Lagi-lagi jika ibu hamil mengalami alahan atau morning sickness yang teruk.

Ini disebabkan saiz otak wanita hamil dikatakan mengecil hampir 4%. Walaubagaimanapun jangan la risau sebab saiznya akan kembali normal kepada bentuk asal enam bulan selepas kelahiran.

Hormon progesteron mempengaruhi wanita ketika hamil dan hormon ini membuatkan wanita berada dalam keadaan mudah letih, malas dan suka tidur daripada buat kerja lain. Ada juga ibu hamil yang tidak boleh cium bau badan suami sendiri kesian sisuami hihi.

Jadi, sisuami bertabahlah ye dengan kerenah ibu hamil sebab perangai mereka akan berubah-ubah dan tidak menentu. Buat si ibu,cuba la kawal emosi sebaik mungkin supaya berasa enjoy sepanjang kehamilan.

Itu sebab pentingnya pengambilan asid folik ketika hamil. Peranan B-Complex adalah menukar makanan kepada tenaga untuk mengurangkan stress dan memberi tenaga berpanjangan buat ibu hamil supaya tak mudah letih dan lesu. B-Complex juga penting untuk perkembangan tumbesaran bayi dalam kandungan.

Asid folik tu apa?

Asid Folik dikenali sebagai folat iaitu vitamin B9. Sumber makanan yang terbaik bagi mendapatkan asid folik ialah dari sumber makanan yang diperkaya dengan bijirin dan serat seperti sayur-sayuran hijau.

Asid Folik memainkan peranan penting dalam membantu penghasilan sel darah merah dan juga membantu dalam pembentukan tiub saraf bayi (baby neural tube) agar berkembang hingga ke otak dan saraf tunjang bayi.


Perubahan hormon ketika hamil. Kenapa perlu makan asid folik?

Saya sarankan anda memilih asid folic yang selamat dimakan seperti B-Complex asid folic Shaklee.

B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folic. B-Complex Adalah vitamin larut air sebarang lebihan tidak akan disimpan dan akan keluar melalui sistem pencernaan. B-Complex Shaklee semestinya selamat, semulajadi dan bukan vitamin sintetik.


Vitamin B-Complex Shaklee untuk ibu hamil. 

Hubungi sya untuk belian produk Shaklee dan free konsultasi.

Syafia (SID : 1078101) | 0125752865

Pengedar Sah Shaklee Slim River
Pengedar Sah Shaklee Tanjung Malim
Pengedar Sah Shaklee Nilai




No comments:

Post a Comment

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...