Monday, October 16, 2017

KELEBIHAN ESP SHAKLEE UNTUK PESAKIT DIABETES.



KELEBIHAN ESP SHAKLEE UNTUK PESAKIT DIABETES.

Tau tak kenapa ESP bagus untuk orang yang kandungan gula dia tinggi?

Sel badan pesakit diabetes tidak dapat menyerap insulin akibat sel mereka kehilangan sensitiviti terhadap hormon insulin.

Satu kajian yg dijalankan menunjukkan bahawa asid amino Arginine memberi kesan positif terhadap sensitiviti sel terhadap insulin.

Arginine ni bantu untuk tingkatkan sensitiviti terhadap insulin.contohnya bila pesakit kena diabetis ,sensiviti terhadap insulin tu dah kurang. Fungsi insulin ialah kawal gula dalam darah.

Insulin membantu mengawal kadar glukosa darah dengan hati dan sel-sel otot dan lemak untuk mengambil glukosa dari darah. Oleh karena itu Insulin membantu sel-sel untuk mengambil glukosa yang akan digunakan untuk energi.

Dalam (ESP) ada asid amino yang cukup untuk membantu Arginine peka pada insulin. Takde la paras gula kejap naik kejap turun. Jaga makan dan pengambilan gula insyaAllah bacaan gula maintain cantik.




ESP Shaklee rendah indeks glisemik

Esp juga rendah indeks glisemik. Gula dilepaskan perlahan lahan tanpa pesakit perlu risau tentang kandungan gula. Pesakit diabetes kena kurangkan makan nasi. Jadi, minum ESP mengenyangkan. Kurang la rasa asyik lapar.

ESP juga menggunakan soya non gmo, tiada lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric, tiada gula tambahan da  sangat mudah diserap oleh tubub manusia.


ESP Shaklee tiada lemak dan tiada kolesterol sangat sesuai untuk pesakit diabetes.

ESP tengah offer. Jangan ketinggalan untuk rasai nikmatnya berESP. Hubungi sya untuk belian.

Syafia | 012-5752865

Pengedar Shaklee Nilai
Pengedar Shaklee Slim River
Pengedar Shaklee Tanjung Malim.



No comments:

Post a Comment

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...