Saturday, July 1, 2017

Tips Elak Sakit Perut Ketika Musim Perayaan.



Musim perayaan ni nak tak nak memang susah nak elak dari makan macam-macam makanan. Semuanya nampak sedap. Almaklumlah raya kan sebulan. 

Dah makan macam-macam tu perut pun mulalah meragam. Sakit perut lah, cirit birit lah, perut berangin sampai nak muntah dan macan-macam lagi. 

Tips nak elak untuk sakit perut dimusim perayaan adalah dengan : 

1. Kawal pemakanan
2. Elak atau kurangkan dari minum air bikarbonat
3. Kurangkan makan makanan berangin seperti lemang, ketupat dan kuah kacang. 
4. Kunyah makanan sehingga hancur supaya tak sembelit.
5. Kurangkan makan makanan berlemak, berminyak dan pedas sekaligus untuk mengelak dari cirit birit. 

Selain itu, untuk mengurangkan sebu perut, angin perut, loya dan muntah anda boleh amalkan Peppermint Ginger Shaklee yang bertindak membuang angin dan asid dalam badan. 

Sya suka dengan rasa daun pudina peppermint ginger ni. Rasa nyaman je masuk tekak. Badan pun terasa ringan dan segar bila angin keluar dari badan. 

Untuk melawaskan pembuangan jika mengalami sembelit atau tidak membuang dalam tempoh beberapa hari, anda boleh cuba Herb-lax Shaklee yang bertindak sebagai detox usus. 

Herb-lax bertindak mencuci usus yang kotor dengan mengeluarkan sisa toksin dalam badan. Sembelit tiada, perut kempis, berat turun dan proses pembuangan pun berjalan lancar.

Untuk mengelak berat naik mendadak dibulan raya ni, anda boleh membakar dan memecah lemak serta kolesterol dengan Lecithin Shaklee. 

Apa yang anda makan, segala lemak dan kolesterol boleh dikawal dengan Lecithin. Lecithin juga membantu melawaskan pembuangan dengan cara melembutkan najis supaya tidak sembelit. 


Tenangkan perut. Lawaskan pembuangan dengan Peppermint Ginger, Herb-lax dan Lecithin Shaklee.

Berminat dengan produk Shaklee?

Hubungi saya, Syafia 012 5752865. Konsultasi percuma untuk anda. 

Pengedar Shaklee Kawasan Nilai Negeri Sembilan, Kawasan Slim River dan Tanjung Malim Perak.



1 comment:

  1. Memang amat berguna time makan tak control ni huhu

    ReplyDelete

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...