Tuesday, August 8, 2017

Pengalaman Pesakit Asthma/ Semput Pulih Dengan Produk Yang Selamat.


Assalammualaikum.

Penyakit asthma atau semput terjadi apabila saluran pernafasan ke paru-paru menjadi sempit sehingga pesakit asthma sukar bernafas dengan sempurna.

Asthma biasanya dikaitkan dengan faktor keturunan dan alahan tertentu seperti alah dengan habuk, bulu haiwan atau radikal bebas. Pesakit asthma mudah diserang batuk kahak yang lama.




Apabila semput menyerang, mereka yang mempunyai penyakit ni akan susah bernafas.

Penyakit asthma/semput/lelah ni kan bukan asing lagi pada sya sebab suami sya sendiri mempunyai masalah semput dari kecik sampai la menjangkau umur 30-an ni. Mak mertua sya cerita masa kecik-kecik dulu suami sya asyik keluar masuk klinik dan hospital je sebab semput ni. Nebulizer tu dah jadi perkara biasa bagi dia setiap kali kena semput. 

Sekarang ni suami sya dah jarang kena semput/lelah ni. Faktor umur barangkali. Ada yang kata kalau kena semput teruk masa kecik bila dan besar makin kurang. Mungkin antibodi badan semakin kuat apabila umur meningkat. Dah besar kan pandai la jaga diri. 

Baru-baru ni suami sya diserang semput kembali. Dah lama tak datang semput dia tu, kali ni datang balik sampai MC la tak kerja. Mula-mula suami sya demam dan batuk. Bila waktu malam makin kuat pulak batuk dia sampai sesak nafas. Merah muka dia menahan sakit. Makan ubat batuk pun tak berkesan. 

Risau semput dia lebih teruk sebab dia ngadu sakit dada susah nak bernafas, cepat-cepat la kami ke klinik yang dekat dengan rumah untuk jumpa doktor, ambil ubat dan  sedut gas (nab) untuk cairkan kahak diparu-paru supaya dada yang ketat kembali longgar agar mudah bernafas. Selepas sedut gas dan makan ubat suami sya rasa lega sikit dada dia tu tapi tetap tak boleh tidur lena sebab dia rasa tak selesa. 

Apalah guna isterinya pengguna tegar dan pengedar Shaklee kalau suami sendiri tak boleh dibantu kan haha. Orang lelaki macam suami sya memang liat sikit nak makan vitamin. Tapi bila keadaan darurat macam ni dia memang tak boleh nak menolak sebab nak cepat sihat punya pasal. Sya bagi suami sya makan Vivix, Nutriferon dan Omega Guard. Oh ya, ubat still makan ye seperti saranan doktor. 

Pada mulanya selepas makan Vivix suami sya rasa batuk dia lagi kuat. Mungkin healing crisis Vivix yang sedang bekerja membaik pulih sel-sel yang rosak. Tapi selepas beberapa hari semput suami sya nampak perubahan yang ketara. Kurang dah semput, suami sya tak rasa sesak nafas, demam kebah dan batuk kahak pun lega. Manfaat Vivix ni ialah Vivix minuman tinggi antioksida yang bersifat anti radang yang membantu melawan jangkitan virus seperti demam, selsema, batuk, asthma, alahan dan penyakit lain. 

Selain itu, sya bagi suami sya makan Nutriferon untuk menguatkan imun badan dia yang lemah. Nutriferon terdiri daripada biji labu, bunga matahari, biji plantago dan honeysuckle Jepun yang merangsang pengeluaran interferon semulajadi didalam badan. Suami sya suka makan Nutriferon sebab dia cakap demam, batuk dan semput dia cepat sembuh. Manfaat Nutriferon ni banyak sangat kalau nak disenaraika antaranya melawan kuman dan virus, melindungi diri daripada influenza, mengurangkan alahan kulit, resdung dan sebagainya. Elok sangat lah tu suami sya pun ada masalah resdung. 

Ditambah pula dengan Omega Guard atau minyak ikan Shaklee yang kaya dengan asid omega 3, DHA, EPA dan ALA yang membantu mencairkan kahak diparu-paru disamping menyihatkan paru-paru. Omega juga membantu menurunkan paras kolesterol, merawat penyakit asthma/semput  dan mengurangkan alahan kulit dengan berkesan. Kiranya Omega Guard Shaklee ni ubat batuk terbaik tau untuk masalah batuk berkahak dan melegakan semput. 

Alhamdulillah, asbab konsisten makan vitamin Shaklee dan makan ubat yang disarankan doktor masalah semput suami sya pulih dengan cepat. Risau sangat semputnya berlanjutan sebab dah lama kan semputnya tak menyerang. Sya yakin dengan vitamin Shaklee kerana vitamin Shaklee selamat dan semulajadi tanpa ada bahan kimia yang tersembunyi yang semestinya diyakini baik untuk tubuh badan tanpa merosakkan organ-organ dan tubuh badan. 

Syukur alhamdulillah. Inilah Shaklee effect yang suami sya rasai. Setiap penyakit pasti ada ubat dan penawarnya. Maka, carilah penawar itu. Penyakit yang diturunkan oleh Allah swt pun sebenarnya sebagai kifarah diatas segala dosa-dosa kita. Kan penyakit itu penghapus dosa. Barulah kita lebih menghargai nikmat kesihatan yang tak terperi. Semoga suami sya dan sya seisi keluarga dikurniakan nikmat kesihatan yang lebih baik. Ameen. 

Ehh..panjang pulak membebel dientry kali ni. Takpe laa niat sya bercerita untuk manfaat bersama. Moga entry sya ini membantu orang yang sedang tercari-cari ikhtiar untuk penyakit asthma/ semput atau lelah. Berminat dengan vitamin Shaklee boleh hubungi sya ye.




Salam sayang, 
Pengedar Shaklee Nilai, Slim River dan Tg Malim | 1078101
Syafia | 012-5752865






No comments:

Post a Comment

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...