Tuesday, October 3, 2017

Apa Perbezaan Soya Non Gmo Shaklee Dengan Soya Lain.


ESP adalah ENERGIZING SOY PROTEIN pertama yang ada di pasaran dunia.
50 tahun sebenarnya saintis Shaklee buat kajian tentang soya dan ESP ni.


APA YANG MEMBEZAKAN PRODUK ESP SHAKLEE DENGAN PRODUK SOYA LAIN?

1.  ESP (Energizing Soy Protein) bukan air soya semata. Ia adalah soy protein yang di extract dengan proses cold extraction supaya kandungan 9 asid amino, isoflavon dan lain-lain kekal di dalamnya. Proses ini tak boleh ditiru kerana sudah dipatenkan.

2. Dari proses tanam soya sehinggalah menjadi serbuk dalam tong ESP, semuanya dipantau ketat supaya terpelihara sifat non-gmo tu oleh IPP (identity preservation program).

3. Soya dibasuh menggunakan air, bukan alkohol. Alkohol bukan sahaja haram malah boleh musnahkan isoflavon sebanyak 88%!.

4. Setiap tong ESP seberat 850g itu adalah hasil proses cold extraction dari 30kg kacang soya. Sebab itu serbuk soya ESP halus dan tulen.

5. ESP adalah soy protein isolate bukan soy concentrate. Soy Protein isolate diasingkan karbohidrat daripadanya, menjadikan ia adalah protein soya paling ‘pure’ dengan kandungan protein lebih kurang 90%.

6. Ia mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif dan hanya memilih soya yang berkualiti tinggi sahaja.

7. Kacang soya yang digunakan adalah mengandungi NON GMO (non genetically modified organism) yang tidak diubah genetiknya dimana ia diproses menggunakan suhu yang rendah.

8. Mengandungi kesemua 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh.

9. Sangat sesuai bagi pesakit kencing manis kerana kandungan Indeks Glisemik (HI) yang rendah iaitu 39.

10. Satu hidangan soy protein ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan.

Pendek kata, ESP Shaklee memang lain dari yang lain. Tidak diubahsuai kandungannya dan sangat bagus untuk kesihatan badan. Kekurangan protein dalam tubuh badan la punca sel dan otot kita mudah lembik dan mydah jatuh sakit.
Jangan ragu-ragu dengan ESP Shaklee ye. ESP Shaklee bukan penyebab terjadinya cyst, fibroid dan pcos.


Berita istimewa!! Sempena bulan October ini Shaklee menawarkan promosi beli 4 ESP dapat 5% less. Jangan ketinggalan ya untuk rebut peluang istimewa ini. 

Hubungi saya untuk belian dan free konsultasi. 

Syafia | 012-5752.865

SID | 1078101

Pengedar Sah Shaklee Slim River
Pengedar Sah Shaklee Tanjung Malim
Pengedar Sah Shaklee Nilai.

Cod dikawasan berdekatan dan penghantaran seluruh Malaysia, Sabah dan Sarawak. 

Atau anda boleh membuat belian dengan klik link ini dan penghantaran terus kealamat anda. 

javascript:void(0);






2 comments:

Cyst semakin mengecil dengan Vivix.

Tengahhari tadi scan cyst, cuak takut jadi makin teruk. Semalam tak boleh tidur pikir nak scan ni. Alhamdulillah cyst dah makin kecut dari 3...